vrijdag 3 mei 2013

Olieblunder

Vanochtend maar weer eens met de eend naar het werk mede in verband met het mooie weer. De deux chevaux wilde iets moeilijk starten (ik dacht "niet zo gek na bijna een week stilstand"). Ik was nog maar net onderweg toen ik het wel vond stinken in de hut. En ja hoor, daar zweefde een waas van rook in mn auto. Natuurlijk direct aan de kant gegooid en motor uit. Voorzichtig motorkap open gedaan: aiaiai, één groot druipend oliebad. Paar dagen geleden bij het bijvullen vergeten de olievulpijp dicht te doen. Eigen schuld, vet olietumult.


Met een oude doek zoveel mogelijk olie weggeboend (drup drup van de openstaande motorkap) en olie bijgevuld en die ene km weer terug naar huis gereden. Eerst thuis mn schoenen proberen te redden (warme motorolie op suede...) en daarna naar wasplek voor auto gereden en noodgreep toegepast; draaiende motor afspuiten met 60 graden motorreiniger.


Daarmee ging de ergste smeerboel weg. Auto sloeg niet af dus weer naar huis. Daar de 2cv omgeruild voor C5 en naar t werk. Ik moet het namelijk niet hebben dat aan het einde van de werkdag de eend niet blijkt te starten door vocht in de electronica. Dat constateer ik liever vanavond thuis.

2 opmerkingen: