maandag 13 augustus 2012

Roest goed, rijdt goed.

Zaterdag een beetje aan het rommelen geweest met de 2cv, wat kleine onderhoudsdingetjes. Daarvoor moest het dak even open. Vooraan, net onder het dakje, zit een soort lipje waar het dak aan vastgemaakt kan worden. Dat geldt dan alleen voor eenden met een dak wat niet vanaf binnen afgesloten kan worden. Enfin, waar het om gaat: op en rond dat lipje zag ik allemaal kleine roestpukkeltjes. Ik dacht “dat krab ik even weg en smeer het in met antiroest. Om erger te voorkomen”. Dit is het resultaat na paar minuten krabben….



Onderstaand de andere kant. Zo zag het er op de bovenstaande foto ook eerst uit. Kunt u zich alvast een voorstelling maken wat er zich allemaal onder die rode lak afspeelt.



Je zou er serieus depri van worden. Wat te doen?
-         Emigreren naar Zuid-Frankrijk, geen last van roest daar.
-         Gauw verkopen die rode eend en een oude 12 pk ribbeleend kopen. Geen wegenbelasting, nooit meer APK-keuring, lekker in een schuur zetten en alleen in de zomer toertochtjes maken.
-         Doorrijden met die rode eend tot ze uit elkaar valt.
-         Lascursus gaan volgen bij de 2CV club (“dr is bijna niet tegenaan te lassen” mailde mn broer al).
-         Rondleuren bij eendenrijders wie er voor een Polentarief aan mn eend wil lassen.

Het mag dan goed roesten, het rijdt ook goed. Vanochtend naar het werk maar eens een toeristische route genomen, allerlei kris-kras-tussendoor-plattelandsweggetjes i.p.v. de provinciale weg.


2 opmerkingen: