woensdag 1 februari 2006

Treurig schade(herstel) verhaal


Op vrijdagavond 2 september 2005 werd ik, buiten mijn schuld, aangereden door een Citroen Xantia Break (altijd nog beter dan door een Opel zullen we maar zeggen). Gevolg: een flinke deuk in de linkerachterdeur en het linkerachterspartbord naar de Filistijnen. Hele papierwerk ingevuld en opgestuurd.

En dan de vraag, welke garage gaat dit opknappen? Er zijn namelijk in de eendenwereld heel wat beunhazen. Gezien het feit dat ik mn eend een aantal jaren geleden bij Duckhunt heb gekocht en daar op ander chassis heb laten zetten besloten daar mn eend weer te laten repareren. Niet echt naast de deur, toch al gauw bijna een uur rijden. Maar ja, voor goed schadeherstel moet je wat over hebben, nietwaar?! Inmiddels heten ze daar geen Duckhunt meer maar Burton Car Company. Die naamsverandering had me al moeten waarschuwen….
Naar Duckhunt geweest om daar in het bijzijn van een taxateur de schade te taxeren. Keurig werkbriefje opgesteld: nieuwe deur, nieuw spatbord en kokerbalk lassen + de boel spuiten. Kon eendje 2 weekjes later brengen.
7 januari 2006 was de schade hersteld. WAAAAAT, 4 maanden later pas?!?!? Ja inderdaad, dat had alles te maken met een zeer beroerde service.
Ik kon mn 2Cv op een dinsdag weer ophalen was gezegd toen ik de eend bracht. Die dinsdag kwam mij niet uit, dan maar een dagje later op woensdag de auto ophalen. Voor de beleefheid die woensdag even gebeld ‘ik kom eraan’. Bleek mn eend nog niet klaar (kun je dat dan niet doorgeven, voor hetzelfde geld sta ik daar voor de deur). Wanneer dan wel? Vrijdag. Oké, moet dan maar. Ikke vrijdagochtend voor ze zekerheid gebeld "vanmiddag kom ik mn eend halen". Dat bleek weer niet te kunnen want het spatbord was nog niet terug van de spuiter. Ik vragen of ze dan misschien niet eens actie moesten nemen door er eens achteraan te bellen. Oké oké. Goed, kon ik alsnog ‘s middags mn eend ophalen. Jippie!
Ikke met het openbaar vervoer naar Zutphen gekacheld, kom ik daar aan. Wat bleek??? Alleen mn spatbord was vernieuwd en gespoten. De beschadigde deur zat er nog in, inclusief de grote deuk. Daar snap ik ECHT NIKS van! Het staat gewoon op het schaderapport en het werkbriefje. Bovendien kan een blinde die deuk nog zien zitten.
Dus ik onverichte zake naar huis. De eend moest ik natuurlijk daar laten omdat ze namelijk de verf op kleur moeten maken (rood wil wel aardig verkleuren in bijna 20 jaar tijd). Na circa 2 weken ben ik weer terug gegaan. De deur was werkelijk knal- en knalrood. Vloekte met de rest. Oftewel, kleur was niet nagebootst maar er was zomaar wat rood opgespoten. Ging ik uiteraard niet mee akkoord. Heb toen gezegd dat de service ronduit bedroevend was en ik er noooooit meer een voet over de drempel zet. Dat vonden ze jammer, ze zouden kijken wat ze er aan zouden kunnen doen.
Weer een tijdje verder dus de deur op kunnen halen. Deur was minder rood maar paste beslist nog niet bij het gespote spatbord. Dit terwijl het achterspatbord echt goed op kleur was gemaakt.
Afgezien van dat vond ik de afwerking ook beroerd. Ik had nog een mail gestuurd of ze er even op wilde letten dat ze wel de binnenbekleding van mn oude deur over zouden zetten. Kom ik mn deur ophalen, is het een deur van een special. Die ziet er dus totaal anders uit. Ze zouden je zo naar huis sturen met een eend met drie Club deuren en een Special deur. Heb je dan liefde voor een 2cv ja of nee? Bovendien hingen ze de deur erin zonder de plastic rubberen-tocht-strip weer vast te maken. Zucht!

Over korting of tegemoetkoming werd niet gesproken (ja, ze wilde de linkervoordeur ook wel opnieuw spuiten zodat het verschil met de achterdeur minder opvalt, ja, dank je de koekoek. Bij Burton Car Company zet ik dus echt NOOIT meer een voet over de drempel. NEVER! Dat ligt niet aan de eigenaren, die zijn wel enthousiast, maar ze zien niet meer wat die bult personeel nu wel en niet uitvoert. Heel het eendengevoel is daar weg.
Nu een jaar verder is de spuitkwaliteit van het spatbord ook bedroevend. Op diverse plekken begint het al heel flink te bubbelen onder de lak. Op één plek zit zelfs een enorme blaas op het spatbord.

Wat kleur betreft, oordeel zelf:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten