zaterdag 11 januari 2020

Gekozen

Met de eend op weg om deze wellicht in te ruilen voor een nette 2CV met gegalvaniseerd chassis. Daar aangekomen bleek de 2CV nét verkocht..... Sta je dan. 

Dit was echter het type eendenboer die niet neerkijkt op een rijeend en tegelijk van doorpakken weet. Want de 2CV werd op de brug gezet en bekeken van staart tot snavel. Zowel techniek als staat van chassis en koets. Dat leverde binnen het half uur een heel compleet plaatje op met advies voor chassiswissel (geen discussie) en advies benodigde laswerk aan de koets op de ‘waterlijn’. Gaan we laten doen.

Na wat piekerwerk gekozen voor het duurste chassis. De afweging is dat dit een origineel chassis is op dezelfde machines gemaakt als het chassis waarmee mn 2CV ooit de fabriek uitrolde. Daarnaast levert MCC als enige levenslange garantie en zitten er originaliteitspapieren van Citroën bij. Weliswaar het duurste chassis maar in principe is dit de laatste chassiswissel. Dan moet je het gelijk goed doen en niet later spijt krijgen omdat je 700 euro hebt beknabbeld. Die levenslange garantie moet toch iets zeggen over de kwaliteit. Er zijn ook chassis’ leverbaar die ontworpen zijn om de galvaniseren maar die ‘maar’ 10 of 15 jaar garantie hebben. Sja, zo lang gaat een niet verzinkt chassis ook wel mee. 

Zo ziet een gegalvaniseerd origineel chassis er dus uit. 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten