Na deze nutteloze inleiding kom ik tot de kern: het slot van mijn tankdop ging steeds zwaarder en zwaarder open. Zo zwaar dat op een dag bij het tankstation de sleutel in het slot afbrak. Daar sta je dan... Benzine moest er toch echt in dus met geweld de tankdop losgewrikt. Deze kwam eraf inlclusief de rand die op de vulpijp hoort te blijven zitten. Was ik iig weer gered. Vervolgens elke keer bij het tanken de tankdop - die nog op slot zat - op de vulpijp terug geduwd. Tot ik deze een paar dagen geleden verloren bleek te zijn. Dus als u een tankdop in uw grille heeft zitten dan weet u waar die vandaan komt. Een eend rijdt slecht op benzine + regenwater dus even een tijdelijk oplossing:
Maar er moest dus een nieuwe tankdop komen. Wat een soap. Bij het bestellen via een webshop bleken de verzendkosten maar liefst 25 euro nogwat te zijn. En dat voor een benzinedop van 7 euro die door de brievenbus past. Er hartelijk om gelachen en de tankdop ergens anders besteld (zonder verzendkosten!). Toen werd me er een doos afgeleverd thuis! Er zat een klein tankdopje in en de overige 90% van de doos bestond uit bergen vulmateriaal. De vloer lag bezaaid. En hup:
Halve oude versus nieuwe sleutel:
Beetje het idee van: waar is mn kunstgebit?
Zoek de verschillen:
Tja, als je tankdop er af vliegt moet je wel een nieuwe er op zetten...
BeantwoordenVerwijderenWees trouwens maar blij dat je grille er zo makkelijk afging, ik moest de verroeste stompjes die ooit schroeven waren met een slijptol wegslijpen voordat ik het loskreeg...
Maar je rode eend zal wel weer een mooi glimmend gebitje hebben nu!